tirsdag 16. mars 2010
Hva er vel bedre enn en stooor, tykk hals i disse kalde dager!? Plutselig så får jeg for meg at jeg skal lage noe da veit du, også blir alt annet lagt til siden og sveiva svingt. Denne gangen ble jeg inspirert av noen halser som jeg så på Pickles og Knittles. Og når det er noe jeg ikke skjønner hvordan er laget, så kribler det ekstra i fingrene. I første omgang så tok jeg det litt på gefühlen og laget denne hvite halsen:


Senere fant jeg faktisk ut av hvordan det ene mønsteret til Knittles var og laget en annen hals. Ohhh joy! Denne hvite halsen er strikket på 12mm strikkepinner med Polarisgarn. Brukte 3 nøster tilsammen. 12mm strikkepinner er ganske artig, de er så store at man sikkert kan drepe noen med de og så lange at jeg nesten ikke kan sitte i toseteren for da butter de i armlenene :D OG dessuten, med så store pinner så er faktisk halsen laget i løpet av favorittprogrammet ditt på kveldstid! Genialt!

Kappene bestilte jeg på ebay, for de er svinedyre i butikkene her hjemme. Det er ikke laget knapphull for tanken er at halsen kan brukes på litt forskjellige måter, og strikken er så grov at knappene bare kan stikkes gjennom hvor som helst!

Halsen ble gitt i bursdagsgave til Annike!

Kathy

2 kommentarer:

Ingvild sa...

Ooi, sø fin den va Kathrine :)

Pyslepia sa...

Tusen takk! Det som er så fantastisk er at det er kjempelett, også er det jo veldig koselig å gi bort noe man har laget selv!

Legg inn en kommentar

About Me

Pyslepia
Ei tulle med alt for mange kreative tanker i hodet sitt, og alt for liten tid. Men noe småtterier blir det allikevel, og det det har jeg tenkt til å vise dere i denne bloggen. For tiden studerer jeg siste året på Master of sciense in Molecular Medicine, Det Medisinske Fakultetet, NTNU. Jeg jobber som resepsjonist noen kvelder i uka på to treningssentre. Litt håndballkasting blir det også!
Vis hele profilen min

Besøksteller

Totalt antall besøkere: Antall besøkende denne måneden: -----------------

Matblogger

Etiketter

Følgere