torsdag 4. mars 2010
Nam, namme nam....hjemmelagde knekkbrød! Disse har jeg laget maaange batcher av! Blir aldri lei. Like gode med både salt og søtt pålegg på. De er en skikkelig frøfest! Har jeg ikke alt i oppskriften putter jeg bare i annet snacks jeg har i skapet. Sist fikk den en neve med valnøtter. Oppskriften er faktisk fra Wenches kjøkken, så av og til er det noe nyttig å hente der også!

Fremgangsmåten er skikkelig enkel. Bland sammen og smør ut over 2 stekeplater, med bakepapir under. Noen ganger bruker jeg bare en kniv og deler inn i ruter, andre ganger bruker jeg forskjellige utkuttere for å gi de forskjellige former, både runde og firkanta. Man kan for eksempel bruke et brunostlokk i plast til å stikke ut firkanter, eller bunnen på et sånt godt gammaldags rivjern. For å lage runde kan man bruke et glass eller en liten bolle hvis man ikke har utstikkere.

Her er den siste runden jeg laget. Da laget jeg noen runde også bare for moroskyld. Nå om dagen har jeg i tillegg helt dilla på Kathrines hjemmelagede superpesto med parmesan fra Barcelona. Så jeg kan absolutt anbefale de med litt pesto og ost på, som på bildet!

Husk å oppbevare i en kakeboks eller lignende, så de ikke blir myke. Ikke det at de blir liggende så lenge akkurat....

Og forresten! Hvis noen vet hvor det er mulig å bestille bokser til sjokolade, og sånne former i plast til å legge nedi, så si ifra!

God helg!


Kathy

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

About Me

Pyslepia
Ei tulle med alt for mange kreative tanker i hodet sitt, og alt for liten tid. Men noe småtterier blir det allikevel, og det det har jeg tenkt til å vise dere i denne bloggen. For tiden studerer jeg siste året på Master of sciense in Molecular Medicine, Det Medisinske Fakultetet, NTNU. Jeg jobber som resepsjonist noen kvelder i uka på to treningssentre. Litt håndballkasting blir det også!
Vis hele profilen min

Besøksteller

Totalt antall besøkere: Antall besøkende denne måneden: -----------------

Matblogger

Etiketter

Følgere