søndag 7. mars 2010
Nok en gang noen matmysterier. Har mange hobbyting på lur også, men så er det bare det at endel er gaver så jeg må vente litt med å vise de frem ;)

Lørdags kveld hjemme på sofaen, hjemmelaget pizza og en søt avslutning. Som så mange ganger før lot jeg meg inspirere av Aran og prøvde en av hennes oppskrifter. Hennes fantastiske blogg, Cannelle et Vanille, er favorittbloggen min! Tingene hun lager er helt fantastiske og bildene enda bedre! Man kan ikke unngå å bli inspirert når man tar en tur innom hennes blogg.

Denne gangen ble den søte avslutningen Snickers bar! Har hatt lyst til å lage disse en stund også, men så skal det være glucose i de for å få til fudgen. Glucose er svindyrt på apoteket, så bestilte på ebay og fikk 3 ganger mer for under halvparten av prisen! Sweet!

Barene har fire forskjellige lag; første laget et en bunn med sjokolade med noe sprøtt i, her kan man enten bruke puffa ris eller cornflakes etc. Andre laget er fudge ala den som er i Toblerone med peanøtter, søt med en touch av honning. Tredje laget er sjokoladelag som ligner litt på en tung sjokolademousse. Og fjerde, og siste laget, er en herrrlig karamell. Sist jeg skulle lage karamell gikk det ikke helt sånn jeg hadde tenkt, tror grunnen var at sukkeret brant seg litt og at jeg hadde i for lite salt! Denne gikk det strålende! Alle lagene legges oppå hverandre og formen puttes i frysen i mellomtiden. Ved servering løfter man ut kaken og skjærer til passe serveringbiter. Litt garnityr gjør seg jo alltid!
Voila!

Fudgen min ble litt løs, så jeg sluttet nok å vispe litt for tidlig, var redd for at den skulle bli så stiv at jeg ikke fikk spredd den utover. Så når de tinte opp på tallerkenen fløt fudgen litt utover.

Konklusjon: De var veldig gode, men dette er en typisk kaffedessert. Veldig mektige!

Kathy

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Kathy, jeg kunne ikke bodd i samme hus som deg, da hadde jeg blitt SMELLFEIT!! hahahaaaa :) fysøren som du disker opp snuppa, dette er imponerende! Klem Biggi!

Pyslepia sa...

Tusen takk snuppa! Men et besøk det tåler du vel!?

Anonym sa...

Ja jeg tåler veldig mange besøk!!! :-) alt fo lenge siden nå! Jeg må bare si at jeg er så imponert over alt det håndarbeidet og bakeri-tingene du driver med at jeg blir helt mål-løs! Vidar må jammen ha det godt.....! :-) :-)

Legg inn en kommentar

About Me

Pyslepia
Ei tulle med alt for mange kreative tanker i hodet sitt, og alt for liten tid. Men noe småtterier blir det allikevel, og det det har jeg tenkt til å vise dere i denne bloggen. For tiden studerer jeg siste året på Master of sciense in Molecular Medicine, Det Medisinske Fakultetet, NTNU. Jeg jobber som resepsjonist noen kvelder i uka på to treningssentre. Litt håndballkasting blir det også!
Vis hele profilen min

Besøksteller

Totalt antall besøkere: Antall besøkende denne måneden: -----------------

Matblogger

Etiketter

Følgere