søndag 14. mars 2010
Nå er det vel på tide å vise frem nyårets hobbyprosjekter vel!? Så her kommer en liten smakebit!

Hilde kom over en ganske stilig oppskrift på grytekluter. Grytekluter er jo liksom ikke det mest fancy man kan lage, men disse blir faktisk ganske fine synes nå jeg!
Oppskriften finner dere her, på "Bestemors blogg".

Man kan enten lfølge oppskriften og lage grytekluter med en firkant eller halvere den og lage grytekluter med fire firkanter som jeg har gjort!

Så var det bikubelua da!


Dette prosjektet begynte med at jeg skulle finne ut av hvordan de Kari Traa luene ble laget, men det ga jeg opp og laget istedet denne. Den er strikket i Easy, med rundpinne nr.5 (siden jeg strikker så løst). Den er fòret med fleece, her kjøpte jeg bare en billig fleeceteppe på Ikea (lure Tones tips!). Deilig og varm, og ørlitt rundt på hodet :D Men fornøyd det er jeg.
Og den var skikkelig varm og god å ha på teltturen i Bymarka i helgen!

Kathy


5 kommentarer:

Anonym sa...

Fy flate å flink du er altså!

Skulle ønske jeg hadde tid til litt sånne ting jeg også..bruker nok en del lenger tid på ting med barn i hus.

Kan du forresten lære meg å hekle når du har tid en gang??

klem fra Lene.

Pyslepia sa...

Tusen takk! Med småbarn blir det bare tid til såbbe pyslerier på kvelden, og da er man vel helt utslitt tenker jeg!

Heklekurs skal bli!

Anonym sa...

Hei!
Så flink du er. Den lua var knall fin, er det mulig å fa oppskriften?

Tine

Pyslepia sa...

Det er det selvfølgelig! Jeg sender deg den på mail for jeg har den i et word dokument!

Marit sa...

Kjempefin lue! Jeg vil også gjerne ha oppskriften, om du vil dele den.

marhell@stud.ntnu.no

Legg inn en kommentar

About Me

Pyslepia
Ei tulle med alt for mange kreative tanker i hodet sitt, og alt for liten tid. Men noe småtterier blir det allikevel, og det det har jeg tenkt til å vise dere i denne bloggen. For tiden studerer jeg siste året på Master of sciense in Molecular Medicine, Det Medisinske Fakultetet, NTNU. Jeg jobber som resepsjonist noen kvelder i uka på to treningssentre. Litt håndballkasting blir det også!
Vis hele profilen min

Besøksteller

Totalt antall besøkere: Antall besøkende denne måneden: -----------------

Matblogger

Etiketter

Følgere