torsdag 21. oktober 2010
Å slette mi ti`! Eller som en annen jeg kjenner sier; "det er så godt at man ikke vet om man skal bli kåt eller forbanna" :D
Detta er digge saker!


Utgangspunktet var sjokoladeganachen fra sjokoladetertene. Det gjelder jo å utnytte det man har :) Egentlig så er ikke den ganachen helt egnet til trøfler for den er litt for myk, men med litt triksing og miksing (som vanlig når jeg baker eller lager mat :) ) så fikk jeg til å lage kuler.
Tips; bruk engangshansker når du ruller kulene da blir det mye mindre grisete.


Jeg laget to forskjellige typer; 1) Sjokoladeganache blandet med knuste oreocookies, rullet til kuler og dyppet i hvitsjokolade, dekorert med raspet oreocookie eller mørk sjokolade.
2) Sjokoladeganache med en centersjokoladebit rullet inni, dyppet i mørk sjokolade, og dekorert med maldon salt eller raspet hvit sjokolade.



Kombinasjonen salt og søtt er heeeelt dødelig!
Tips 2; rull kulene og legg de i fryseren ca 30 min før du dypper de i sjokolade, ellers vil de smelte.



Dette er absolutt noe som burde prøves! Hva med å lage de til julegaver? Eller å lage de til dessert og servere med parmesan og balsamicosirup, namme nam!








Kathy

2 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Himmel...*smiler*..dette så veldig godt ut! :O)

Pyslepia sa...

Ohh ya, det er det flere enn meg som kan bekrefte :D Tror neppe jeg har fått så bra tilbakemeldinger på noe annet jeg har laget fra de rundt meg som har fått smake. Tror dette blir årets julegavesnop!

Legg inn en kommentar

About Me

Pyslepia
Ei tulle med alt for mange kreative tanker i hodet sitt, og alt for liten tid. Men noe småtterier blir det allikevel, og det det har jeg tenkt til å vise dere i denne bloggen. For tiden studerer jeg siste året på Master of sciense in Molecular Medicine, Det Medisinske Fakultetet, NTNU. Jeg jobber som resepsjonist noen kvelder i uka på to treningssentre. Litt håndballkasting blir det også!
Vis hele profilen min

Besøksteller

Totalt antall besøkere: Antall besøkende denne måneden: -----------------

Matblogger

Etiketter

Følgere