mandag 20. desember 2010
Hver jul så lenge jeg kan huske har mamma bakt disse! Og når det er en sånn ting som forekommer sjeldent, så blir det jo ekstra stas.
Lillejulaften, nytt sengetøy, nybadet og mammas horn.... those were the days. Det er sånne minner som gjør at man blir varm inni seg når man tenker på de :) Lykke!


Denne helgen har jo vært yderst travel, så jeg måtte jukse bitte litt! I den grad det kan kalles juksing... Lørdag eltet jeg deigen og satte den til kaldheving over natten, så når jeg stod opp søndag morgen var deigen ferdig hevet og fiks ferdig til baking :) Egentlig helt genial, og deigen blir mye bedre å jobbe med. Deigen tåler ganske lave temperaturer, kan gjerne kaldheves i kjøleskapet også.


Tidlig på ettermiddagen var det duket for julelunsj i Kråkeslottet med min kjære samboers herlige suppe og hjemmelaget rugbrød, samt undertegnedes horn :) For en herlig frokost!
Nesten alle som ble igjen etter dette kalaset videredistribuerte jeg til en veldig god venn av meg, må jo sørge at alle får mat i jula :D

Oppskriften har blitt inndratt av mor sjøl, så den får dere ikke :D

Yours truly

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

About Me

Pyslepia
Ei tulle med alt for mange kreative tanker i hodet sitt, og alt for liten tid. Men noe småtterier blir det allikevel, og det det har jeg tenkt til å vise dere i denne bloggen. For tiden studerer jeg siste året på Master of sciense in Molecular Medicine, Det Medisinske Fakultetet, NTNU. Jeg jobber som resepsjonist noen kvelder i uka på to treningssentre. Litt håndballkasting blir det også!
Vis hele profilen min

Besøksteller

Totalt antall besøkere: Antall besøkende denne måneden: -----------------

Matblogger

Etiketter

Følgere